Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

Tento dokument obsahuje pravidla pro smlouvy, které se mnou uzavřete prostřednictvím internetu. V případě, že máte jakékoli připomínky či dotazy, kontaktujte mě. Pokud to bude možné, ráda se dohodnu i odlišně od níže uvedených podmínek nebo Vám vyjdu vstříc nad rámec zákonem požadovaných povinností.

1. Kdo jsem a co na svých stránkách nabízím?

1.1. Identifikace Podnikatelky:

Ing. Jana Padrtová

IČ : 76433587

sídlo : Velenka 49, 28912

Zapsána v rejstříku městského úřadu Nymburk 

(dále jen "Podnikatelka").

1.2. Pokud potřebujete Podnikatelku kontaktovat, využijete její e-mailovou adresu j.padrtova@gmail.com nebo telefonní číslo +420 774 043 713.

1.3. Podnikatelka na svém webu s internetovou adresou https://www.janapadrtova.cz (dále jen "web") za úplatu poskytuje:

– zakázkovou výrobu placek a plackatých drobností

– zakázkovou vazbu kytic a květinových dekorací

– lektorskou činnost 

 souhrnně označeny jako "Produkty").

1.4. Produkty jsou vytvořeny s využitím znalostí a zkušeností Podnikatelky a slouží pouze k dekoraci.

1.5. Pro využití některých Produktů je třeba mít uživatelský účet na Webu přístupný po zadání unikátního uživatelského jména a hesla (dále jen "uživatelský účet").

1.6. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") jsou nedílnou součástí jakékoli smlouvy uzavřené prostřednictvím Webu – smlouva nemůže být uzavřena bez výslovného prohlášení Zákazníka, že se s obsahem VOP seznámil a je ochotný smlouvu za podmínek uvedených ve VOP uzavřít.

1.7. Jakákoli odchylka od těchto VOP musí být výslovně sjednána.

1.8. Ujednání, která jsou v konkrétní smlouvě nebo následné dohodě odlišná od ustanovení VOP, mají přednost (tedy text smlouvy je nad textem VOP).

1.9. Vztahy mezi Podnikatelkou a Zákazníkem jsou v otázkách neupravených těmito VOP regulovány platnými právními předpisy České republiky. Jde zejména o zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník") a v případech, kdy je Zákazník spotřebitel, i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen "zákon o ochraně spotřebitele"). Kliknutím na číslo předpisu (odkaz) se dostane přímo na text těchto předpisů, tedy i přesná znění právních ustanovení, na která je ve VOP odkazováno.

2. Pro koho a kdy platí tyto VOP?

2.1. Tyto VOP platí pro osoby, které s Podnikatelkou prostřednictvím Webu uzavřou smlouvu za účelem poskytnutí Produktů (dále jen "Zákazníci"). Za Zákazníka se považuje i osoba s uživatelským účtem, která momentálně nevyužívá žádný Produkt nebo osoba, která vyplnila formulář na Webu Podnikatelky.

2.2. Zákazníkem může být:

– podnikatel (podnikající fyzická osoba často také uváděná jako OSVČ anebo právnická osoba, např. s.r.o. nebo akciová společnost)

– anebo spotřebitel. Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání.

Pokud fyzická osoba do objednávky uvede IČO, bude se mít zato, že smlouvu uzavírá jako podnikatel a ne jako spotřebitel.

2.3. Je-li Zákazníkem spotřebitel, je mezi Podnikatelkou a Zákazníkem uzavřena tzv. spotřebitelská smlouva. Podle platných zákonů je spotřebitel více chráněn než Zákazník, který není spotřebitelem. Současně má Podnikatelka i více povinností vůči spotřebiteli než vůči jinému Zákazníkovi a je povinna poskytnout spotřebiteli informace stanovené jak občanským zákoníkem, tak zákonem na ochranu spotřebitele.

2.4. Je-li Zákazníkem jiná osoba než spotřebitel, neužijí se ta ustanovení VOP, která slouží výhradně pro ochranu spotřebitele, ledaže je v daném ustanovení uvedeno, že se vztahuje na jakéhokoli Zákazníka.

2.5. Podnikatelka nabízí Produkty osobám na trhu České republiky.

3. Kdy a jak dojde k uzavření smlouvy?

3.1. Mezi Zákazníky a Podnikatelkou jsou smlouvy uzavírány, aniž by se Podnikatelka a Zákazník museli osobně potkat (zejména na Webu vyplněním formuláře, mailem resp. po telefonu), jedná se tedy o tzv. smlouvy uzavírané prostřednictvím prostředků komunikace na dálku.

3.2. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a telefonní hovory) si hradí Zákazník. Tyto náklady se neliší od běžné sazby účtované operátorem Zákazníka, resp. poskytovatelem internetového připojení.

3.3. Učiněním objednávky Zákazník výslovně souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku.

3.4. Na Webu je vždy uveden podrobný popis Produktu.

3.5. Zákazník objednává Produkty nejčastěji odesláním vyplněného objednávkového formuláře. Produkty je však možné objednat i mailem, případně po telefonu. Vždy je však Podnikatelce třeba sdělit informace potřebné pro uzavření smlouvy – tedy specifikaci objednaného Produktu, údaje pro fakturaci (zejména jméno, příjmení, adresu, u podnikatelů IČO, případně DIČ) a volbu způsobu úhrady.

3.6. Podnikatelka je oprávněna požadovat pro uzavření smlouvy vyplnění k tomu určeného formuláře.

3.7. Před odesláním objednávky je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje vložené do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a nesrovnalosti.

3.8. O obdržení objednávky bude Podnikatelka Zákazníka informovat mailem zaslaným na elektronickou adresu, kterou Zákazník zadal v objednávce nebo při registraci. Součástí tohoto mailu potvrzujícího obdržení objednávky jsou platné VOP ve formátu PDF. Tato informace o obdržení objednávky je však zasílána automaticky a nejedná se o přijetí objednávky ze strany Podnikatelky, pokud není v tomto potvrzení výslovně uvedeno jinak.

3.9. Není-li v potvrzení uvedeno, že Podnikatelka objednávku přijímá, bude Zákazníkovi informace o přijetí objednávky poslána v následném mailu.

3.10. Do okamžiku, než je Zákazníkovi doručeno potvrzení o přijetí objednávky, je možné objednávku zrušit, a to mailem na adresu uvedenou v čl. I. odst. 2 VOP.

3.11. Doručením potvrzení Podnikatelky o přijetí objednávky na elektronickou adresu Zákazníka uvedenou v objednávce je mezi Zákazníkem a Podnikatelkou uzavřena smlouva.

3.12. V pochybnostech může Podnikatelka kontaktovat Zákazníka za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se jí pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka nebyla odeslána. Takovou objednávkou se Podnikatelka dále nezabývá.

3.13. Smlouva mezi Podnikatelkou a Zákazníkem se uzavírá v českém jazyce, kdy tento jazyk je i dorozumívacím jazykem pro komunikaci Podnikatelky se Zákazníkem. I v případě, že Podnikatelka přijme objednávku blíže specifikovanou v jiném jazyce (zejména anglickém nebo slovenském) nevzniká Podnikatelce povinnost se Zákazníkem komunikovat jiným jazykem než je český jazyk. Stejně tak není Podnikatelka povinna reagovat na případné podněty Zákazníka učiněné jiným než českým jazykem.

3.14. Smlouva se uzavírá v elektronické podobě, tvoří ji objednávka, její přijetí ze strany Podnikatelky a tyto VOP. Smlouvu Podnikatelka archivuje v elektronické podobě, není přístupná třetím osobám. Na vyžádání Podnikatelka pošle Zákazníkovi kopii smlouvy.

4. Jaký je obsah smluv k jednotlivým Produktům?

Objednávka zakázkové výroby

4.1. V případě objednávky na zakázku Zákazník uzavírá s Podnikatelkou kupní smlouvu.

4.2. Zákazník se zavazuje zaplatit Podnikatelce sjednanou cenu a Podnikatelka se zavazuje zaslat Zákazníkovi zboží na Zákazníkem uvedenou adresu.

4.3. Cena zakázky je sjednána jako jednorázově splatná částka.

4.4. Způsob dodání si Zákazník zvolí z nabídky Podnikatelky uvedené v objednávkovém formuláři.

4.5. Okamžikem dodání zakázky je okamžik jejího odevzdání dle ust. § 2090 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Tedy, pokud se Podnikatelka výslovně nedohodne se Zákazníkem jinak, je okamžikem dodání v případě, že je Zákazníkem spotřebitel, okamžik předání zakázky Zákazníkovi, v ostatních případech je okamžikem dodání okamžik předání dopravci, kterého si Zákazník zvolil z nabídky Podnikatelky.


5. Kolik Produkty stojí a jak je budete platit?

5.1. U jednotlivých Produktů je na Webu vždy uvedena i jejich cena.

5.2. Cena Produktu je uvedena bez DPH. Podnikatelka není plátce DPH.

5.3. V případě objednání zakázky s doručením je účtována doprava dle zvoleného způsobu a aktuálního ceníku dopravců.

5.4. Kalkulovaná cena uvedená v souhrnu objednávky (tj. předtím, než Zákazník klikne na tlačítko "Odeslat objednávku") je konečnou cenou.

5.5. Dojde-li ke změně ceny v době mezi odesláním objednávky a jejím potvrzením ze strany Podnikatelky, platí cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li k jiné výslovné dohodě.

5.6. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na Webu (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání cen) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání smlouvy, pak Podnikatelka není povinna za takovou zjevně chybnou cenu Produkt dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. V případě, že by již došlo ze strany Zákazníka i k úhradě této zjevně chybné ceny, je Podnikatelka oprávněna od smlouvy odstoupit.

5.7. Není-li výslovně ujednáno nebo charakterem produktu dáno jinak, je Podnikatelka povinna Produkty dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny.

5.8. Cenu je možné uhradit následujícími způsoby:

– Zakázku je možné uhradit bezhotovostně bankovním převodem na bankovní účet, a to dle pokynů, které Zákazník obdrží v mailu po přijetí objednávky. V tomto případě je cena splatná do data splatnosti uvedeného v pokynech k platbě, na zálohové faktuře. Cena je v tomto případě zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na bankovní účet Podnikatelky. Konečná faktura (daňový doklad) je vždy vystavena k datu připsání částky na bankovní účet Podnikatelky.

– Zakázku je možné uhradit v hotovosti při osobním předání  

5.9. Případné další způsoby platby budou uvedeny na Webu nebo mohou být výslovně dohodnuty.

5.11. Cena se hradí v korunách českých.

5.12. Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.

6. Údržba

6.1. Výrobky otírejte pouze vlhkým hadříkem, zamezte kontaktu s vodou.

6.2. V případě technických potíží kontaktujte Podnikatelku.

7. Jakým způsobem je možné s Produkty nakládat?

7.1. Produkty jsou chráněny autorským právem a není možné je bez výslovného souhlasu Podnikatelky dále šířit nebo umožnit jeho užití dalšími osobami.

8. Je možné od uzavřené smlouvy odstoupit?

8.1. Nejde-li o případ, kdy od smlouvy odstoupit nelze, má Zákazník, který je spotřebitel, právo v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 NOZ od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Odstoupení není potřeba odůvodňovat.

8.2. V případě objednávky Knihy s osobním věnováním a v případě dodání Kurzu (resp. jiného digitálního obsahu) před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy není možné od smlouvy odstoupit ani pokud je Zákazník spotřebitelem (§ 1837 písm. d) a písm. l OZ). I v těchto případech však kontaktujte Podnikatelku, pokud nebudete s jejím plněním spokojeni.

9. Jak závazky s uzavřené smlouvy zaniknou?

9.1. Předmětem smlouvy je s výjimkou Členství jednorázové dodání Produktu, proto závazek Podnikatelky i Zákazníka zanikne nejčastěji dodáním Produktu a zaplacením sjednané ceny.

9.2. V případě Členství je ze strany Zákazníka možné smluvní vztah kdykoli ukončit, a to tak, že Zákazník v sekci můj účet klikne na odkaz předplatné a vybere možnost zrušit. Touto volbou nekončí přístup Zákazníka do Členské části Webu, ale po této volbě se už Zákazníkovi nestrhne žádná další platba a po uplynutí předplacené doby bude ukončen přístup Zákazníka do Členské části Webu. Již zaplacená platba se nevrací. V případě dotazů nebo jakýchkoli potíží s ukončením Členství kontaktujte Podnikatelku.

10. Co když bude plnění Podnikatelky vadné?

10.1. Podnikatelce záleží na spokojenosti Zákazníků, proto ji neváhejte kontaktovat v případě, že se domníváte, že jste obdrželi vadný Produkt.

10.2. Podnikatelka se bude snažit vyjít Zákazníkům vstříc i nad rámec svých zákonných povinností.

10.3. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním i předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 OZ.

10.4. Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 a § 2161 až 2164 OZ.

10.5. Pokud nedošlo k dodání Produktu, jak bylo popsáno na Webu, Podnikatelka Zákazníky prosí, aby nejprve zkontrolovali složky "hromadná pošta" nebo spam. Pokud ani tam Produkt nebude, uplatněte reklamaci – tedy kontaktujte Podnikatelku.

10.6. Reklamaci u Podnikatelky uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vad. Reklamaci je možné uplatnit mailem na elektronickou adresu uvedenou v čl I odst. 2 VOP, nebo zaslat písemně na adresu uvedenou v čl. I odst. 1 VOP. Podnikatelka uvítá, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o uzavřené smlouvě, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci Podnikatelka vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se výslovně nedohodne se Zákazníkem jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace Podnikatelka poskytuje písemné potvrzení.

11. Jakým způsobem jsou vyřizovány stížnosti?

11.1. Máte-li k uzavřené smlouvě, jejímu plnění nebo jakékoli jiné činnosti Podnikatelky nějakou stížnost, kontaktujte Podnikatelku na adrese uvedené v čl. I odst. 2 VOP.

11.2. Podnikatelka podniká na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.

11.3. Pokud mezi Podnikatelkou a Zákazníkem, který je spotřebitelem, dojde ke spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.

11.4. Podnikatelka prohlašuje, že není vázána žádnými kodexy chování dle § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.

12. Je ještě něco, co by se na závěr hodilo zmínit?

12.1. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.

12.2. Zákazník je povinen udržovat své údaje uvedené v uživatelském účtu aktuální a pravdivé.

12.3. Podnikatelka je oprávněna tyto VOP jednostranně měnit, text VOP účinný v okamžiku odeslání objednávky ve formátu PDF obdrží Zákazník v mailu potvrzujícím objednávku.

12.4. Tyto VOP jsou účinné od 1. 4. 2024.

Děkuji Vám za pozornost, kterou jste věnovali tomuto dokumentu – snad pomůže tomu, abychom spolu mohli spolupracovat bez obavy ze sporů a z nedorozumění.

Doufám, že budete s Produkty poskytnutými na mém Webu spokojeni! Jana Padrtová